
|


Doba realizace projektu: 01. 06. 2013 - 31. 12. 2014
Působnost projektu: Moravskoslezský kraj
Projekt realizuje Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace ve spolupráci s devíti základními školami, na nichž je zřízeno školní poradenské pracoviště.
Cílem projektu je zkvalitnit zavedený systém podpory individuální integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podpořit inkluzivní vzdělávací prostředí, které odpovídá na odlišné vzdělávací potřeby žáků a překonává bariéry při vzdělávání.
Žáci se budou účastnit nových podpůrných programů, činností a aktivit (společné dílny, reedukační skupiny, uplatňování Feuersteinovy metody).
Na školách budou zaváděny inkluzivní metody a formy vzdělávání se zapojením celých třídních kolektivů (inkluzivní hodiny, kohézní programy).
Zákonní zástupci se budou účastnit společných dílen, kde se seznámí s možnými postupy práce s dítětem v domácím prostředí.
Vzděláváním pedagogických pracovníků a odborných pracovníků školních poradenských pracovišť dojde ke zvýšení jejich kompetencí pro práci s individuálně integrovanými žáky.
Školním speciálním pedagogům bude zajištěna metodická podpora ze stran metodiků pedagogicko-psychologických poraden.
FOTOGALERIE
Společná dílna 21. 10. 2014
Dne 21. 10. 2014 byla realizována v rámci projektu „ Od integrace k inkluzi“ na naší škole 3. společná dílna, která byla nazvána „Zábavné učení“. Účastnili se jí žáci 4. a 5. tříd se SVP, jejich zákonní zástupci a pedagogové naší školy.
Žáci si společně s rodiči vyzkoušeli, jak lze zábavnou formou procvičit sluchové a zrakové vnímání, porozumění textu a paměťové dovednosti. Rodiče měli možnost seznámit se s různými didaktickými pomůckami a metodami, které se využívají v hodinách reedukace. Aktivity byly inspirací pro domácí přípravu při nápravě poruch učení.
Rodiče i děti hodnotili toto „Zábavné učení“ jako velmi přínosné a zároveň i zábavné. Celé odpoledne panovala velmi příjemná atmosféra.
Společná dílna 21. 10. 2014
foto: kolektiv autorů
Společná dílna 21. 10. 2014
KOHÉZNÍ PROGRAM 5.A
Ve dnech 16. a 17. června 2014 proběhl v rámci projektu OIKI ve třídě 5. A druhý Kohezní program pod vedením lektorů Mgr. Jakuba Švece a Mgr. Michaela Dubce.
Cílem tohoto projektu bylo posílení koheze skupiny, stmelování, tolerance a vzájemná spolupráce mezi žáky. Lektoři prostřednictvím inkluzivních metod a her zapojili do činnosti celý třídní kolektiv. Děti vnímaly důležitost spolupráce, sounáležitost a kultivovanost vzájemných vztahů ve třídě.
Žáci se do různorodých činností zapojili s nadšením, inkluzivní metody hodnotili velmi pozitivně.
Nejvíce se jim líbilo stavění kostek pomocí kostkostroje, dále velmi kladně vnímali kresbu společného obrázku a vytváření domu snů. Také si vyzkoušeli, jaké různé postupy mohou použít při řešení mnoha problémů. Naučili se oceňovat každého člena týmu.
Tento program se dětem velmi líbil a hodnotili jej jako velice úspěšný.
KOHÉZNÍ PROGRAM 5.A
foto: kolektiv autorů
KOHÉZNÍ PROGRAM 5.A
Společná dílna 15. 5. 2014
Ve čtvrtek 15. 5. 2014 se v rámci projektu OIKI na naší škole uskutečnila druhá společná dílna „Hravé učení“, ve které se společně sešli žáci 4. – 6. tříd se SVP, jejich zákonní zástupci a naši pedagogové. Žáci a pedagogové měli možnost předvést rodičům, jakým způsobem probíhají na naší škole reedukační hodiny. Rodiče si mohli vyzkoušet jaké úkoly (mnohdy náročné) jejich děti těchto hodinách plní. Děti se pochlubily, co všechno umí a jak jsou šikovné, rodiče pak zjistili, jak náročné mohou úkoly být a kolik úsilí museli oni sami k jejich splnění vynaložit. Do aktivit se zapojili všichni aktivně a s nadšením. Po skončení dílny odcházeli všichni unaveni, ale velmi pozitivně naladěni a spokojeni.
Společná dílna 15. 5. 2014
foto: kolektiv autorů
Společná dílna 15. 5. 2014
Inkluzivní hodiny 19. a 20.3.2014
Naši žáci 5.B a 5.S se zúčastnili INKLUZIVNÍ HODINY v rámci projektu OIKI. Tyto třídnické hodiny byly zaměřeny na vztahy ve třídě. Pod vedením třídních učitelek si žáci vyzkoušeli obtížnost empatie, snažili se více vnímat kolektiv třídy, dozvěděli se nové informace o sobě samém i o svých spolužácích. Hravou formou se snažili o co největší kooperaci.
Děti hodinu hodnotily jako přínosnou, do všech činností se s chutí zapojily.
|
|